Menu

Blog

Gdy z ustęsknieniem czekacie na urlop i zasoby energii🔋oscylują wokół wartości jednocyfrowych, traktujcie siebie z wyrozumiałością i idźcie w stronę najprostszych rozwiązań. 🤗 Dotyczy to również gotowania, gdyż wszyscy wiemy, że aby zrobić posiłek potrzebujemy:
☑️ zdecydować, co będziemy gotować,
☑️ zrobić zakupy i w końcu
☑️ ugotować posiłek.
Jako inspiracje podrzucam Wam pomysł na wegetariańską potrawkę z cukinią, papryką i pomidorami 🍅, gdzie w ramach urozmaicenia możecie dodać kukurydzę 🌽 oraz oliwki. Aby danie było prawdziwie obiadowe i sycące dodajcie fasolę / soczewicę / ciecierzycę z puszki oraz kromki razowego pieczywa 🍞, które możecie posmarować hummusem. 😎

#wiemcojem #zdroweinspiracje #healthyinspiration #healthyeating #zdroweodzywianie #healthylunchideas #zdrowyobiad #wege #veg #prostoismacznie #takeiteasy #dietetyk #dietabezdiety
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

Szacuje się, że SIBO czyli zespół przerostu bakteryjnego w jelicie cienkim
(z ang. Small Intestinal Bacterial Overgrowth) może dotykać co 5️⃣ osobę. Wśród objawów na pierwszy plan wysuwają się wzdęcia oraz biegunka i /lub zaparcia, zaś konsekwencjami mogą być ℹ️ zaburzenia nastroju, przewlekle zmęczenie czy alergie.
Co jest szczególnie trudne w SIBO to tendencja do nawrotów ❎, stąd niezwykle ważna jest późniejsza profilaktyka 😇. A składają się na nią odpowiedni sposób żywienia✌️, probiotyki, terapia radzenia sobie ze stresem, a także masaż i terapia wisceralna. 💁🙌

#sibo #zdroweodzywianie #dieta #dietetyk #dietetykwarszawa
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

2 tyg. temu

Poradnia Moc Odżywiania -  Monika Bocian - Sztyber

Często słyszę "Nie słodzę, tzn. dodaję cukier, ale brązowy" albo "Używam tylko miodu, a nie cukru". Wszędzie mamy wiele informacji i ciężko nam wybrać, co jest tak naprawdę właściwe, a co nie. 🤔
Poniżej grafika jedynej i niepowtarzalnej Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru, która podsumowuje różne oblicza cukru. 🤓
Nie znajdziemy tam jednak, tzw. cukru brzozowego czyli
🔸ksylitolu - ten zamiennik cukru, obok 🔸erytrytolu (czy krócej lecz mniej poprawnie - erytrolu) oraz 🔸stewii, jak najbardziej polecam. 😎Cz czytacie etykiety? 🤔🤔🤔 Warto to robić zwracając szczególną uwagę na cukier. Pamiętajcie, że może się on ukrywać pod różnymi nazwami, z którymi możecie się zapoznać na przedstawionej grafice. Mam dla Was zadanie - weźcie produkt, który macie pod ręką i sprawdźcie ile rodzajów cukru się w nim znajduje 🧐🧐🧐 Podzielcie się wynikiem w komentarzu ⌨️⌨️⌨️

Autorką grafiki jest Katarzyna Janiak
szczesliwibezcukru.pl/cukier-pod-jakimi-nazwami-wystepuje-czego-unikac-czytajac-etykiety/
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

Gofry są dla mnie smakiem lata. ☀️ Możemy też przeobrazić je w zdrowy (i cały czas pyszny 😄) posiłek. 🤗 Zamieńcie:
👉 białą mąkę na pełnoziarnistą np. orkiszową,
👉 zamiast śmietany zmiksujcie twaróg z jogurtem i erytrolem / ksylitolem (zobaczcie jaka słodycz będzie dla Was satysfakcjonująca 🙃),
👉 słodzone dżemy zastąpcie świeżymi owocami.

Polecam Wam zrobić kilka gofrów więcej. Następnego dnia wystarczy je odgrzać chwilę w gofrownicy i voila, śniadanie gotowe! 😍🤗🎇

#gofry #waffles #zdroweinspiracje #healthyinspiration #healthyeating #zdroweodzywianie #wiemcojem #dietabezdiety
#lato #summer #bezcukru #sugarfree
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

Czasem mam wrażenie, że gdy zaczyna się poniedziałek, za chwilkę, małą chwileczkę jest już piątek, a ja nie wiem, jak to możliwe. 🙄 ⏳
Gdy w tygodniu praca w poradni wre, z pomocą przychodzi mi śniadaniowy koktajl z jagód, które są polskim superfood, stąd nazywam je gumijagodami. ♥️🙃😂 Aby koktajl był sycący dodaję zmielone w płatki owsiane oraz orzechy / awokado. Buzia się śmieje, dusza raduje a umysł wie, że lada moment będzie weekend. 😎 😄🏖️

#dietaprzeciwzapalna #antiinflammatorydiet
#brainfood #superfood #smoothie #zdroweśniadanie #healthybreakfast #healthyeating #zdroweodzywianie #zdroweinspiracje #healthyinspiration #zdrowystylżycia #healthylifestyle #dietabezdiety #wiemcojem
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku