Menu

Blog

Obecnie pojawia się coraz wiecej bezmlecznych alternatyw dla tradycyjnych serów, zatem czy warto po nie sięgać? 🤔 Cóż, w takich produktach na często na pierwszym miejscu w składzie znajduje się 1️⃣ olej kokosowy, a następnie 2️⃣ skrobia modyfikowana ziemniaczana. To powoduje, że taki produkt dostarcza nam głównie niezbyt cennego rodzaju tłuszczu oraz węglowodanów, a towarzyszy im znikoma ilość białka. 🙄 I choć linia z Łowicza jest suplementowana m.in. w wapń, to jest to 6 razy mniej ↘️ niż w serze gouda.
👉 Podsumowując, nie są to produkty, które ze względu na skład i wartość odżywczą warto wprowadzić do swojego menu.
🔸️Mogą być one jednak dodatkiem do dań dla osób, które nie spożywają produktów mlecznych, a brakuje im od czasu do czasu sera np. w warzywnej zapiekance czy makaronie z sosem 🍜. 💡Pamietajcie jednak, że nie są to produkty, które dostarczą Wam dużych ilości wapnia i białka, zatem potrzebujecie zadbać o ich inne źródła w Waszym menu.

#zdrowejedzenie #dieta #dietabezdiety #wiemcojem #zdrowo #healthy #food #wege #vege #roślinnie #vegan #plantbased #bezmleka #weganskieprzepisy #cheese #ser #wegańskieprzepisy #trawaikamienie #zdrowystylżycia #healthylifestyle #zdroweodzywianie #healthyeating #healthyfood #healthyinspiration #zdroweinspiracje #foodie #wegańskie
#weganskie
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

6 dni temu

Poradnia Moc Odżywiania -  Monika Bocian - Sztyber

Czy znacie crumble❓Są to pieczone owoce pod kruszonką, które rozgrzeją nas swoją słodyczą i aromatem 🍎🍐🍓. Cramble jest kolejnym przykładem zdrowego i pysznego deseru, które śmiało może być częścią naszego menu.
👉 Pokrojone owoce posypujemy kruszonką składającą się z mąki pełnoziarnistej, płatków owsianych, niewielkiej ilości erytrytolu / ksylitolu (zamiast cukru) oraz oleju rzepakowego / masła. Zapiekamy w temp. 175 st. C przez ok. 25 - 30 min. Gorące crumble serwujemy z gęstym jogurtem. 😋

#zdrowejedzenie #dieta #dietabezdiety #zdrowo #food #yummy #bezcukru #sugarfree #szczesliwibezcukru #zdrowystylżycia #healthylifestyle #przekaska #snack #deser #dessert #fit #simplelifestyle #simplelife #zdroweodzywianie #healthyeating #healthyfood #healthyinspiration #zdroweinspiracje #foodie #polska #poland #fruit #autumn @ Poradnia Moc Odżywiania - Monika Bocian - Sztyber
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

Jaka ilość posiłków będzie dla Was najlepsza - 5❓ 4❓ Może mniej❓ 🤔 Na śniadanie lepsze będą owsianki❓ Kanapki❓ A może jeszcze coś innego❓ Co jest wskazane a co nie❓🧐 Odpowiedzi na te i inne pytania odnośnie optymalnego dla Was planu żywieniowego zależą od Waszego:
🔬 stanu zdrowia,
🎯 celu związanego ze zmianą sposobu żywienia,
⏳ możliwości czasowych,
🍴 oraz osobistych preferencji. 🤓
Nie ma więc jednego rozwiązania dla wszystkich, bo każdy jest przecież inny. 🧔👱‍♀🤰🤱👼
A komponując dla Was osobiste plany żywieniowe za każdym razem mam wielką frajdę, gdyż powstają nowe, kreatywne rozwiązania. 😎💁‍♀

#zdrowejedzenie #dieta #dietabezdiety #zdrowo #zdrowystylżycia #healthylifestyle #simplelifestyle #simplelife #zdroweodzywianie #healthyeating #healthyfood #healthyinspiration #zdroweinspiracje #foodie #wiemcojem #fit #mocodzywiania #selfie #polska #poland #warszawa #warsaw #me #happy #smile
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

Wczoraj po powrocie z pracy nasza mnie ochota na "kakałko", którego urocze zdjęcie załączam do wpisu 😊. I jeżeli napój z kakao określany jest jako napój bogów to swoje kakao nazwałbym napojem mądrych bogów 👉 dodaję do niego kurkumę i cynamon oraz trochę inuliny, która jest prebiotykiem i karmi nasze dobre bakterie w jelitach 🍯. Na zdjęciu ujęłam "erytolnicę", czyli pojemnik, gdzie trzymamy zamiennik cukru ➡️ erytrol. Miałam ochotę na trochę słodsze kakao 😋. A Wy pijecie czasem kakao? 😊 Co do niego dodajecie? 😎

#zdrowejedzenie #dieta #dietabezdiety #zdrowo #food #yummy #bezcukru #sugarfree #szczesliwibezcukru #zdrowystylżycia #healthylifestyle #cocoa #kakao #kakałko #cup #drink #simplelifestyle #simplelife #zdroweodzywianie #healthyeating #healthyfood #healthyinspiration #zdroweinspiracje #foodie #wiemcojem #weekend #weekendtime #evening #wieczor #antiinflammatoryfood
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku

Świeży szpinak leży w lodówce na koktajl, zaś w zamrażalniku trzymam porcję szpinaku na szybką kolację 🙌. To taki backup 😎.
Na szybką kolację szpinakiem w roli głównej potrzebujecie jeszcze ✅ czosnku, ✅ trochę oliwy, ✅ sera pleśniowego / tofu naturalnego, ✅ makaronu razowego i ✅ orzechów włoskich.
1️⃣ Podsmażcie czosnek na oliwie, następnie dodajcie szpinaku i gdy zmięknie dodajcie kawałki sera / pokruszone tofu.
2️⃣ Gdy ser się rozpuści dodajcie ugotowany makaron, całość wymieszajcie i doprawcie czarnym pieprzem i tymiankiem.
3️⃣ Już na talerzu wierzch dania posypcie posiekanymi orzechami. Bon appétit! 😋

#zdrowejedzenie #dieta #dietabezdiety #zdrowo #zdrowie #health #healthy #wiemcojem #veggie #warzywa #zdrowystylżycia #healthylifestyle #Supper #kolacja #simplelifestyle #simplelife #zdroweodzywianie #healthyeating #healthyfood #healthyinspiration #zdroweinspiracje #dailydozenchallenge #dailydozen #green #zielone #foodie #polska #poland
... Zobacz więcejMniej

Zobacz na Facebooku